17 mei -20 mei - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu 17 mei -20 mei - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu

17 mei -20 mei

Door: Jeanine Zuur

Blijf op de hoogte en volg Anke, Tes en Jeanine

30 Mei 2014 | Australië, Brisbane

17 mei - vrijdag

Het is aldoor heel slecht weer in Melbourne, beetje Nederland in de herfst. Soms mooi weer maar daarna weer regen,regen en nog meer regen. Dus we waren blij het mooie weer te kunnen opzoek in Cairns. Cairns ligt helemaal rechts boven in Australie ongeveer 40 uur rijden met de auto vanaf Melbourne. Gelukkig gingen we niet met de auto maar met het vliegtuig. Het is maar 3,5 uur vliegen we gingen om 5 uur vliegen en waren er om 8 uur (we hadden weer eens wat vertraging) We komen aan in Cairns en ook al was het s'avonds we hadden gerekend op mooi weer of in ieder geval lekker warm. ALLEMAAL REGEN! Terwijl het in Melbourne net weer beetje was opgeknapt en het het weekend mooi weer zou worden. Waren wij vertrokken naar het warme Cairns waar het altijd 26-30 graden is. Ik dacht nog even dat we naar de verkeerde plek waren gevlogen maar nee, we moesten het ermaar mee doen. Taxi gepakt vanaf het vliegveld en naar ons hotel gereden. Was mijn minst favoriete hotel tot nu toe. Dit kwam mede doordat ik een artikel in zon blad had gelezen over bedbugs. Beestjes die je niet in je hotel wil hebben want ze bezorgen je dikke bulten in je gezicht enz en je neemt ze overal met je mee. Opzich had dat artikel niks uitgemaakt als ik niet kleine beestjes af en toe over de grond zag lopen. Krijg er nog de kriebels van terwijl ik dit typ. Moet niet overdrijven hoor heb er niet zo heel veel gezien maar was gewoon het idee. Verder was het hotel wel goed.

18 mei - zaterdag

Nog steeds regen. Het was ook niet een klein beetje regen het was echt verschrikkelijk maar goed we waren daar om vakantie te vieren en dat zouden we doen ook. Vandaag hadden we op de planning staan om echte krokodillen in het wild te zien (een wens van Tes) We hebben s'ochtends even een auto gehuurd en zijn langs de kust naar Daintree gereden (ongeveer 1,5 uur vanaf Cairns). Op Tasmanie hadden we Groentje (zie vorige verslagen) nu hadden we dezelfde auto alleen dan in kersenrood. We noemen hem Cherry. We hadden online al kaartjes gekocht voor een rondvaart en om 11 uur konden we aan boord. We zaten met nog 7 anderen op de boot en er was een man mee die ons allemaal weetjes vertelde over het gebied waar de door heen vaarden en over de krokodillen, slangen en planten die daar zaten. Wat me het meest bijbleef van deze leuke man was dat hij op verschillende plekken van de tour vertelde dat als je nu het water in zou vallen je het waarschijnlijk niet zou overleven omdat je of (natuurlijk) wordt aangevallen door krokodillen maar ook als de krocs je niet willen dan kom je vast ze zitten in de soort drijfzandachtige substantie die op de bodem van de rivier ligt. Erg geruststellende gedachte. Aan de rivier lag krokodillbeach. Een strand waar de krokodillen komen om te zonnen. Ook al regende het aldoor er was toch een krokodil die daar lag en daar konden we mee op de foto vanuit de boot. Zoo gaaf had ik echt niet verwacht dat dat zo even kon. Hierna hebben we nog een krokodill naast onze boot zien zwemmen en verder hielden de krokodillen zich rustig. Maar des al niet te min was het echt super gaaf. Na de tour van ongeveer zijn we weer met onze auto Cherry naar Cairns gereden. Onderweg kwamen we nog langs een plek waar iemand zou gaan paragliden. Dat is met zon vlieger van een berg af rennen en dan de lucht in. We hebben daar een hele poos gezeten wachten tot zon meisje zou gaan. Alleen de weersomstandigheden waren niet goed genoeg dus moesten ze de sprong staken. In Cairns Cherry weer achtergelaten bij het autoverhuur bedrijf. In Cairns zelf is verder niet zoveel, we zijn een markt over gelopen en hebben wat souvenirs gekocht en hebben daarna een plek gezocht om te gaan eten bij Outback Jack. Hierna niet te laat weer naar het hotel gegaan.

19 mei - zondag

We moesten vroeg opstaan want we moesten om half 8 bij een terminal zijn om ons te melden om te gaan Snorkelen!! Dit is naar onze mening 1 van de dingen die je perse gedaan moet hebben in Australie net als kangeroos zien. Je kan natuurlijk overal gaan snorkelen maar de plek waar je echt heen moet is The Great Barrier Reef. Hier hebben ze de mooiste dieren, koraalriffen en hier wilden we perse heen voordat we Australie zouden verlaten. Dus half 8 gemeld en we mochten naar onze boot. Van te voren hadden we gevraagd of ze ook misselijkheidspilletjes hadden omdat Anke had gehoord van iemand die dat gedaan had en niet die pilletjes had gekocht dr hele dag daardoor was verpest. Maar die pilletjes mochten ze niet verkopen ze hadden wel gemberpilletjes. Dit zou ook wel helpen zeiden ze aan boord. Dus eenmaal op de boot vroeg een man niet waarom we alleen gingen snorkelen en waarom we niet gingen duiken. Nouja duiken wilden we ook wel dus moesten we even een papier invullen dat als ons iets zou overkomen hun niet aansprakelijk waren maar ook of we last hadden van kortademigheid etc. Tessa mocht sowieso niet mee omdat ze last heeft van Asthma, bij mij deed die man ook wel moeilijk omdat ik ook Asthma had aangevinkt maar omdat ik al zoveel jaar van de medicijnen af was mocht ik wel mee. Bij Anke was sowieso geen probleem want die heeft nergens last van. Tes baalde natuurlijk wel dat ze niet mee mocht maarja was niet anders. Dus Anke en ik kregen uitleg over duiken terwijl Tes in de uppie de uitleg van snorkelen kreeg. Niet dat ze die heeft meegekregen want mevrouw had ondanks de gemberpilletjes toch last van misselijkheid maar gelukkig hebben ze kotszakjes en een hele lieve staff op de boot. Naar de uitleg was het ongeveer 10 uur en zouden we stoppen bij het eerste rif om daar te gaan duiken. Anke en ik werden echt in een super zwaar harnas geheist met een zuurstof tank en daarna mochten we het water in om eerst onder water proberen te ademen. Dit ging mij echter niet goed af. Ik raakte aldoor in paniek onder het water en ik wou dat het anders was maar het lukte me gewoon niet om rustig te ademen onder water. Dus heb het uiteindelijk opgegeven (Baalde verschrikkelijk) maar goed Anke is wel doorgegaan en die kreeg het gelukkig wel onder de knie. Dus ging ze met een man zon 7/8 meter onder water en die liet haar allemaal koraal enzo van dicht bij zijn (Tes en ik zijn jaloers ;)) maar goed Tes en ik gingen snorkelen en hebben ook allemaal grote vissen gezien en koraal van iets verder weg. Tot ik me op een gegeven moment ook echt niet goed voelde. Dus weer aan boord geklommen en daar ook even een plekje opgezocht waar niemand was (haha) Daarna hadden ze een BBQ, we dachten van te voren vet lekker BBQ-en maar geen van ons had ergens zin in dus hebben we maar niks gegeten. We hadden 2 riffen op het programma staan dus zijn we op een gegeven moment door gevaren naar het 2e rif. Hier gingen we alle3 snorkelen en hebben we ook vissen, schilpadden, kleine haaien gezien. Heel veel nemo's (voor wie de film kent) We hadden ook een onderwater camera gehuurd en daar geprobeerd goeie fotos mee te maken zal ze er nog wel een keer opzetten wanneer ik wat meer tijd heb. Om 3 uur gingen we weer naar het vaste land en om half 5 waren we weer terug. Eerst even gedoucht en daarna gegeten bij de Italiaan. Vervolgens is Anke naar het hotel teruggegaan en hebben Tes en ik nog even een cocktailtje gedaan ook omdat mijn ouders 25 jaar getrouwd waren! We hebben savonds nog even een taartje gegeten. Toen zat onze minivakantie er al weer bijna op.

20 mei - maandag

Vliegtuig vertrok om 11 uur en om 1 uur waren we weer thuis in Melbourne.

Nu is het alweer 30 mei, en Cairns was niet onze laatste vakantie bestemming we gaan nog 5 dagen naar Nieuw Zeeland!!! We hebben hier alle3 al zo'n zin in. Zo gaan Tes en ik van een 328 meter hoog gebouw afspringen (we springen maar op 192 meter wees niet ongerust) gaan naar een plek waar delen van The Hobbit/Lord of The Rings zijn opgenomen en nog veel meer. Maar daarover later meer we zitten momenteel in de boeken omdat we deadlines moeten halen.

• 05 Juni 2014 - 21:42

Willem Jan En Willeke:

Leuk om te lezen dat jullie je zo goed vermaken! super dat snorkelen en duiken, komt ons allemaal bekend voor;)
    Geniet ervan ladies en heel veel plezier in Nieuw Zeeland!