20 tot en met 26 februari - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu 20 tot en met 26 februari - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu

20 tot en met 26 februari

Door: Jeanine Zuur

Blijf op de hoogte en volg Anke, Tes en Jeanine

26 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Het is weer een poosje geleden dat we er een verslag op hebben gezet, maar hier is er weer één!

20 en 21 februari - donderdag en vrijdag

Hele dag helemaal niks gedaan behalve boodschapjes en in de zon liggen ik ga hier dus ook verder geen aandacht aan besteden

22 en 23 februari - zaterdag en zondag

Overdag eigenlijk hetzelfde gedaan als donderdag en vrijdag maar s' avonds was het White Night. Het is een avond waarbij allemaal belangrijke gebouwen in Melbourne worden verlicht met verschillende patronen en kleuren (zie foto's) Daarbij zijn er allemaal winkels en eettentjes open van 7 uur s'avonds tot 7 uur s'ochtends. We zijn zo laat mogelijk weggegaan bij ons huis omdat de eerste bus terug om 8 uur sochtends pas zou gaan. We hebben wat optredens gezien van verschillende dansers, wat bandjes en straatartiesten. Om 3 uur snachts waren we er toch wel aardig zat van en zijn we richting huis gegaan. Om half 5 uiteindelijk thuis gekomen en zijn we gaan slapen tot s'middags en hebben we de rest van de dag weer niet zo veel gedaan. We waren wel alle 3 van mening dat we snel wat actie moesten ondernemen, want even niks doen is wel leuk maar op een gegeven moment wordt je er toch wel zat van.

24 februari - maandag

Het was eindelijk tijd voor wat actie! Deakin University (onze school) heeft voor alle Exhange Students een Beachtrip georganiseerd naar Lorne van maandag tot en met woensdag. We werden om 8 uur sochtends (Dit waren wij inmiddels niet meer gewend dus was wel even zwaar) verwacht bij school. We werden opgedeeld per achternaam en zaten dus niet bij elkaar naar de bus naar Lorne. Wat wel de mogelijkheid bood om wat nieuwe mensen te ontmoeten. Aangekomen in Lorne kregen wij echt het meest luxe appartement wat er in het hele hotel was met zijn drietjes (zie foto's) Je kon namelijk ook terecht komen in een backpackershostel waar je dus alles moet delen met 20 personen en de hygiene niet je van het is. Maandag hebben we verder nog beachgames gedaan. Beetje volleybal en voetbal en verder hebben we de hele middag lekker van het weer genoten.

25 februari - dinsdag

School heeft ook voor ons geregeld dat we konden gaan SURFEN! Dit stond bij ons hoog op onze prioriteiten lijst en vandaag mochten we dat doen. We werden in een wetsuit gehezen en mochten het gaan proberen. We werden geholpen door 'crazy' Aussies die hun hart en ziel leggen in wat ze doen. Het is toch een stuk moeilijker dan het lijkt maar uiteindelijk konden we op onze kniën en soms op 1 been naar de kust surfen. (zie foto's) Verder hebben we weer heerlijk van het weer genoten en s'avonds hadden we Triviant avond met de hele groep. We waren best trots op onze 2e plek die we moesten delen met 7 andere groepjes maar goed gaat om het idee. De internationale studenten die wij hebben ontmoet wilden vooral graag Nederlandse woorden leren. De enige woorden die ze echt onthouden hebben zijn vogelbekdier, alsjeblieft en tot ziens. (Vraag me niet waarom ze vogelbekdier graag wilden weten)

26 februari - woensdag

Woensdag was het weer tijd om ons super deluxe appartement weer te verlaten en weer op huis aan te gaan. We moesten weer om 8 uur klaar staan om te vertrekken en zijn weer onderweg gegaan naar de universiteit. Thuis aangekomen weer even onze spullen uitgepakt en wat boodschapjes gedaan. Op dit moment zitten we gewoon weer lekker op de bank en gaan we even een filmpje kijken.