16 tot 26 maart - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu 16 tot 26 maart - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu

16 tot 26 maart

Door: Jeanine Zuur

Blijf op de hoogte en volg Anke, Tes en Jeanine

26 Maart 2014 | Australië, Melbourne

16 - 19 maart

Alleen maar school, school en nog meer school.

20 maart - donderdag

We waren naar ons idee al weer te lang met school bezig geweest en vonden dus dat we wel een leuk uitje verdienden. Internet afgespeurd en tot de conclusie gekomen dat we de top 10 dingen die je in Melbourne kan doen al hebben gedaan en we dus buiten Melbourne moesten zoeken. Uiteindelijk hebben we een oude stoomlocomotief 'Puffing Billy' gevonden (Komt uit 1900 nog wat) Onderweg zijn er ook verschillende stops waar je er uit kunt waaronder een helder blauw meer. Hier wilden we graag heen want het zou 30 graden worden. Eenmaal aangekomen in Belgrave (van hieruit vertrekt Billy) kwamen we erachter dat de 10 miljoenste bezoeker ook met ons mee zou rijden. Dus er was een cameraploeg en alles. We gingen van Belgrave naar Lakeside en het was ongeveer een uurtje. We keken heel erg uit naar het heldere blauwe meer maar bij aankomst bleek die er helemaal niet te zijn. Voor de mensen uit Hoogezand het leek op het water bij de kinderboederij in Gorecht park van dat vieze bruine water. Anke heeft toen even iemand gevraagd en die zei dat we weer terug moesten naar Belgrave, waar we dus net vandaan kwamen. Terug in Billy gestapt en eindelijk aangekomen in Belgrave de bus gepakt naar het mooie meer. De bus kwam overal langs behalve de plek waar we heen wilden op een gegeven moment riep de buschauffeur dat het de laatste stop was en heeft Anke even de buschauffeur gevraagd welke bus we dan moesten hebben. Deze bus stopte gelukkig bij de zelfde halte als de laatste bushalte van de andere bus. Wij kijken hoelaat de bus zou rijden, rijdt die alleen op vrijdag, zaterdag en zondag!!! Dus zijn we maar weer met dezelfde bus als we daar gekomen waren teruggegaan naar Belgrave en daarna naar huis.

21 maart - vrijdag

We hebben het er even over gehad maar kunnen niet meer herinneren wat we deze dag gedaan hebben.

22 maart - zaterdag

Zaterdag is uitslaap dag en was de planning om naar de pancake parlour te gaan. Een chique pannekoekenhuis, ik zelf had daar niet zo'n zin in dus ben ik het centrum ingegaan om nog wat Nederlandse kaas te scoren (heb nu zelfs komijnenkaas gevonden) Verder hebben Tes en Anke nog wat gewinkeld en s'avonds een drankje gedaan in ons gezellige huis.

23 maart - zondag

Zondag half 10 bus richting de kerk in Boxhill. Tes had haar 'Ik moet even tot mezelf komen' dag dus zat ik opgescheept met Anke. We werden weer net zo vriendelijk ontvangen als vorige keer en mensen glimlachen aldoor naar je omdat ze zo blij zijn dat je er bent. S' middags wilden Anke en ik nog wel wat doen dus hebben we gekeken of er een leuke film draaide. De bedoeling was dat we naar the wolf of wallstreet zouden gaan maar eenmaal bij de balie aangekomen bleek het 39 dollar per kaartje te kosten. Dit werd ons wel iets te duur dus hebben we maar een andere film gekozen Mr. Peabody and Sherman (echt een aanrader) Voor de film aan hadden we nog even tijd om in wat winkeltjes rond te neuzen. In de eerste winkel die we binnenliepen zagen we een tasje die echt perfect was voor onze roomie Tes. We zagen haar er in onze gedachten al mee lopen. Een perfect verjaardags cadeau, maarja Tes is pas 2 juni jarig. We hebben hem toch maar gekocht en besloten dat het gewoon een vervroegd verjaardagscadeau zou zijn. In de supermarkt even wat pakpapier en kaarsjes gekocht. Want wat is een verjaardag zonder kaarsjes. Ik had die ochtend al een cake gebakken dus dit kwam wel goed uit. Na de film zijn we naar huis gegaan en hebben we Tes verrast met dr cadeau. Ze vond hem gelukkig net zo mooi als ons.

24 maart - maandag

Maandag zijn we naar school geweest, normaal gesproken zijn we vrij maar we moesten ons huiswerk maken voor woensdag en aangezien we dinsdag ook naar school moesten konden we dat beter vandaag doen.

25 maart - dinsdag

Ik had een afspraak gemaakt bij Eastern Volunteers. We volgen namelijk ook een vrijwilligerwerk course en we wisten nog niet zo goed waar we vrijwilligerwerk wilden doen dus zij konden ons daar bij helpen. We moesten eerst een formulier invullen met al onze interesses etc. En daarna vroeg hij gewoon aan ons wat we graag wilden doen. Nadat we vertelden dat we uit Nederland kwamen zei hij dat er een plek was dat DutchCare heette. Een soort verzorgingshuis waar allemaal Aussies zitten die oorspronkelijk uit Nederland komen. Dit lijkt ons helemaal fantastisch dus hebben we meteen contact gegevens meegekregen en gaan we nu proberen daar een plek te krijgen.

26 maart - woensdag

Tes is ziekjes vandaag dus die ging niet mee naar school, maar Anke en ik gingen wel want we hebben en les en we wilden vliegtickets boeken en een camper voor onze aankomende trip. We gaan met een camper van Melbourne naar Brisbane rijden. En als ik zeg we bedoel ik Anke en Tes want ik heb nog steeds geen rijbewijs. Het was nog best wel een gedoe om een camper te vinden omdat de periode dat we gaan tijdens de paasdagen in. Maargoed uiteindelijk hebben we 1 gevonden en hebben we vliegtickets van Brisbane terug naar Melbourne geboekt.

• 26 Maart 2014 - 12:02

Mina Mulder:

Wat hebben jullie het druk .
    Het is leuk om de verslagen te lezen.
    Wij wensen jullie nog een fijne tijd en veel succes.

Liefs Oom Roelf en Tante Mina