18 en 19 februari - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu 18 en 19 februari - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu

18 en 19 februari

Door: Jeanine Zuur (met hulp van Tes)

Blijf op de hoogte en volg Anke, Tes en Jeanine

19 Februari 2014 | Australië, Melbourne

18 februari dinsdag

Weer een schoonmaakdag voor de boeg. We begonnen zonder zin, maar hebben het uiteindelijk toch schoon gekregen naar Westerse maatstaven. Aangezien ons Aziatische huurbaas toch een andere definitie van het woord schoon had. Onze huurbaas had ook inmiddels de 'decoratie' (zie vorig verslag) bij het grofvuil gezet dus moesten we opzoek naar iets anders wat leuk zou lijken in onze woonkamer. De lokale elektronicawinkel 'Dicks Smith' had toch wel wat leuke versieringen staan. Dick adviseerde ons een mooie televisie en die hebben toch maar meegenomen, om het huis een beetje aan te kleden. We moesten ook wel een televisie want we wilden graag Sven Kramer en alle andere Nederlanders zien schaatsen. Televisie inmiddels geïnstalleerd maar Nederlanders kijken gaat helaas niet want we hebben niet alle zenders, maarja hij vult de kamer wel mooi.

19 februari woensdag

Er stond weer een uitje gepland vandaag, de Eureka Tower. Een 88-verdieping hoog gebouw waarvandaan je de hele stad Melbourne kan overzien. Tessa heeft wel een beetje hoogtevrees dus die moesten we die lift induwen naar boven. Eenmaal boven aangekomen kon je gewoon rond lopen maar ook in de Edge experience. Dit was een glazen ruimte waardoor je boven de weg zweefde op 300 meter hoogte. Daarna besloten we nog een rivercruise te doen van Melbourne naar het plaatsje Williamstown. Dit was een nogal saaie boottocht aangezien de gids/kapitein niet te verstaan was en we langs allemaal industrie vaarden. (Stel je gaat naar Melbourne in de nabije toekomst dan is dit geen aanrader) Aangekomen in Williamstown regende het dus zijn we maar direct weer terug gegaan naar huis. Thuis even wat koekjes gebakken en nu is het al bijna weer tijd om te gaan slapen. Morgen staat er niks op de planning dus dat word denk ik lekker uitslapen!

• 24 Februari 2014 - 19:11

Erna:

Inmiddels al weer een week verder na je laatste verslag. Heerlijk om alle mooie dingen te zien down under. Hopelijk de boel een beetje schoon kunnen krijgen inmiddels?
    Een beetje geacclimatiseerd wat de plek en het weer betreft?
    Veel plezier, succes met de studie wanneer jullie weer beginnen en geniet vand e goede dingen van het leven.

Liefs van Harke, Erna, Aron en waarschijnlijk ook van Lennard. Die zitten met z'n beiden boven te stinken hahaha. Doeiiiiiii

• 26 Februari 2014 - 10:20

Anke, Tes En Jeanine :

Hee!

Ja, huis is helemaal schoon en we zijn inmiddels een beetje gewend aan het weer, de tijd en de mensen hier. het echte leven moet alleen nog beginnen want vanaf morgen moeten we naar school! Dus jullie krijgen nog wel te horen hoe dat allemaal gegaan is!

Groetjes