15,16 en 17 februari - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu 15,16 en 17 februari - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke, Tes en Jeanine - WaarBenJij.nu

15,16 en 17 februari

Door: Jeanine Zuur

Blijf op de hoogte en volg Anke, Tes en Jeanine

17 Februari 2014 | Australië, Melbourne

15 februari zaterdag

We zouden eigenlijk naar Phillip Island, maarja we hadden te laat geboekt dus konden we alleen nog zondags heen. We hadden het ook nog druk genoeg met niks doen dus dat kwam wel goed. Even boodschapjes gedaan, flimpjes gekeken en lekker gegeten verder was het een rustig dagje.

16 februari zondag

Eindelijk naar Phillip Island! Een lang gekoesterde droom van Tessa ging dan eindelijk in vervulling. Ze kon ter nauwe nood haar tranen bedwingen. We gingen met een tour mee die bracht ons eerst naar een plekje waar we konden lunchen. Na de lunch gingen we richting een Koala/kangeroo centrum. Hier konden we op de foto met een Koala en mochten we kangeroos voeren. Dit was toch wel het eerste moment waarvan ik me er echt bewust van was dat ik in Australië was. Na geknuffeld te hebben met de dieren gingen we onderweg naar de Chocoladefabriek, dit was echter niet aan ons besteed wij wilden liever lekker op het strand hangen. Het was echt heerlijk weer en Tessa en Anke zijn zelfs een beetje verkleurd. (ik ofcourse weer niet) Uiteindelijk gingen we naar de pinguïn parade. Voor de leek onder jullie, Er is elke avond op Phillip Island een optocht van pinguïns die uit het water het land weer op gaan omdat ze hun huisje op zoeken om te gaan slapen. Deze pinguïns mochten we niet fotograferen of filmen dus je wordt teruggeworpen op je improvisatievermogen. Dit duurde al met al 1,5 uur en toen gingen we weer onderweg naar huis. Aangekomen in Melbourne reden de treinen/trams/bussen niet meer dus hebben we maar een taxi genomen. Einde van een super leuke en lange dag :)

17 februari maandag

Nou... ons appartement waar we de eerste 5 dagen hebben gespendeerd is niet meer. We moesten eruit, op naar ons nieuwe huis. Maar goed we hadden er niet zo veel zin in. Het huis is niet je van het en we zagen erg op tegen de grote schoonmaak. Super veel schoonmaakspullen gekocht, koffers vol en aan de slag gegaan. Nu ik dit typ zitten we laveloos op de bank maar alles is nog steeds niet helemaal schoon, dus waarschijnlijk is het verslag van morgen hetzelfde als die van vandaag. Bah!

• 17 Februari 2014 - 14:02

Sylvia:

Leuk geschreven meid! Je had toch ff wat chocola kunnen meenemen voor mij?:p
    Succes in jullie nieuwe huisje, komt vast goed en ik denk met jullie mee tijdens het schoonmaken:P

xx